Saturday, February 25, 2012

akur tak semestinya tiada pendirian.

aku memang jenis yang ikut cakap orang. tak pernah membantah, sampai ada yang cakap aku ni senang sangat nak kena tipu. belit-belit, psiko psiko sikit cukup la untuk meyakinkan aku. 

yer memang aku macam tu dan aku mengaku. tapi aku rasa aku tak perlukan perubahan untuk itu sebab aku tahu siapa diri aku. aku yang lebih mengenali "aku". .selama ni ada yang datang pada aku dan minta pertolongan. macam-macam ayat aku jumpa, macam-macam problem aku dengar. aku tolong je tanpa banyak soal. 

tapi jangan ingat aku tak tahu muslihat-muslihat tu, aku saje membutakan mata dan pekakkan telingan. untuk apa? untuk menolong! kalau aku ambik tahu semua tu, aku tak mampu untuk tolong orang. biar aku tolong dengan ikhlas, orang tipu ke, orang belit ke, tu semua belakang kira.

so kepada semua yang fikir aku ni lembik, mudah kene belit, mudah kene tipu. harap semua faham kenapa aku macam tu, tak perlu la nak ajar aku untuk jadi lebih tegas or kononya semua orang takut nak buli. wadepak semua tu sebab aku tahu siapa aku!! 

akur tak semestinya tiada pendirian!

gambar hiasan.


14 comments:

-Incek Fik- said...

Fik paling tak suka orang yang ambil kesempatan kat atas orang lain.

bagaimana perasaan kita kalau orang buat begitu pada diri kita sendiri?

widiea azira said...

sy pun tak suke fik. .tp layannn je la,see brp byk ksempatan yg dia nak ambik. .

kim heeruul said...

jgn sampai tertipu dg dadah sudah la ye..
kene hati2 juga..=)
btw dkt gmbr hiasan tu,yg bju klbe tu pendek kan?

widiea azira said...

hak ar. .zikri, ko pnggil dy pendek erk. .haha

fierul said...

ermm .. stu ktika dlu ye ak pon cmtuh .. tapi skrg nie

aku lbih mjaga dri sndri .. jaga hati sndiri .. jga khidupan sndri tanpa mpedulikan khdupan org dah .

ieyza afieyna said...

same mcm ieyza.. suka tolong org.. mksud ieyza ,klo kwn ajak teman p mna2 ke, buat ape2 ke.. ieyza mesti ikut je x membantah.. bgi ieyza yg pting jaga hati org lein dulu,bru jaga hati kite..

cinta siswi said...

xsuka2! siswi merasai nya.. selama nie akur je.. ambik je dia time org lain buang dia. skrg bila org da kutip dia balik.. dia buang siswi.. haihhh.. =,="

chemay said...

kadang2 kite mengikut je sebab malas nak gaduh2 kan?
:)

akuamir said...

hahaha,, sampai ade yang komen jangan terlibat ngan dadah,, tak la kronik sangat sampai camtuh kan,,^^_

TiraPengemis said...

pasni hati2 yer...

Hans said...

sometimes kena buat keputusan sendiri :-)

Edy Fee said...

takleh blah ayat wadepak.hahaha
hurmm betul gak..kdg2 or nampak luaran kita..dalam kita tak semua diorang tau.kikiki

lain wajah blog ni...baru tukar or mmg aku yg lama tak singgah

widiea azira said...

ko yg lama tak singgah. .haha

Eera Shera said...

betul gak tu cmne nk tlg org kalo ada rse x percaya..err tp sy ssh nk percaya kt org nak2 yg baru knl hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...