Friday, March 02, 2012

say no to "bangga diri"

kali ni aku nak buka topik berkenaan dengan riak, takbur, sombong bersamaan bongkak. actualy di sekeliling kita ramai yang macam ni then termasuk la kita sekali, betul ke tak kita macam tu tepuk dada tanya hati, jangan tanya selera pulak.kadang kadang kawan kita pun ada yang spesis macam tu kan, asyik sangat nak bangga diri dia yang tak seberapa tuh. nak hot aje!!

aku cantik! (bangga diri)
aku banyak duit! (bangga diri)
aku hot! (bangga diri)
aku pakai baju brend! (bangga diri)
spendel aku jenama kiki lala (bangga diri)
aku pakai enset galaxi wa cakap lu! (bangga diri)
aku ada banyak kereta (bapak punye) wohoooho (bangga diri)
aku memang perfect dari orang lain!! (bangga diri)
aku hebat! (bangga diri)
aku pames! (bangga diri)

aku tak kisah kau nak bangga dengan segala yang kau ada tu tapi satu je aku nak pesan pada orang yang suka bangga diri nih. toksah duk bangga sangat lah dengan kelebihan yang ada tu sebab kalau tuhan nak tarik 0.000001 micro saat pun kita dah boleh hilang segalanya. so gantikan bangga tu dengan syukur yer.


masa tengah belek belek pict, jumpa plk pict masa aku orentasi dulu. .haha muke sucu eh, suci kemain.







20 comments:

Eera Shera said...

x patot nk sombong sbb smua tu pinjaman je kan

kim heeruul said...

selalu nya org yang sombong je bajet bajet nie..

widiea azira said...

iera. mmg tak baik untuk kesihatan lah sombong2 nih

widiea azira said...

kim kita anti tak sombong kan kan kan. .haha

fierul said...

hehe btul tuh .. aku stuju sgt dh dgn apa yang ko ckp tuh .. hehe :)

Sam Banjamin said...

bangga diri atau riak dan sewaktu dengannya tu semua merosakkan hati... menambah zulmat (titik hitam) dalam hati... bila hati gelap... maka liat la nak beribadah... makin jauh la dari tuhan.. makin banyakla sikap2 mazmumah lain akan muncul.. huhhu.. mintak dijauhkan la...

http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/wajah-2012.html

harap sudi2 lah menjenguk kembali... komen la seadanya... mengharap sokongan rakan2 lain..

zul a.k.a sam banjamin
(founder of gerila penulisan kreatif)

-Incek Fik- said...

layakkah kita untuk bersombong atas nikmat melimpah-ruah di atas muka bumi ini?


Sedarkah kita yang bahawasanya segala nikmat tersebut.. merupakan nikmat yang dipinjam sementara dari Allah Taala..


Elakkan perasaan kufur nikmat itu dengan ucapan syukur kepada Ilahi :)

akuamir said...

hallo,, so amacam?? dah layan adnan sempit 2 lom?? haha ^^_

aRa ❤ aFiq™ said...

Riak jadi nye lau bgga diri sgt..

LittleGurl said...

tade guna bersikap mcmni. hidup penuh kasih sayang lagi baik :))

akuamir said...

bace surajh al fiil kalau tak silap la,, surah pendek dalam juzuk 30,, citer pasal orang yang oentingkan harte nie,, ALLAH murke,, huuu..

chemay said...

manusia tak payah nak bajet2 sangat.
Allah marahhh
:)

Rtp Farra Arisha said...

bersyukurlah apa adanya ya. :)

syahirooAhmad said...

yup.. jgn terlalu riak.... cukup lah sekadar pertengahan..

ღKekunangpelangiღ said...

Ulasan yang bagus. Ada setail. :)

ekabukanmakcikkau. said...

kalau aku bukak fesbuk je ramai orang cakap HAI HAI HAI *puihhh kau hot kan

budak penjara said...

ak jugak kacak!! tapi x riak pn..haha

Edy Fee said...

teringat zaman orientasa..naif sgt ase

Mr.She said...

xpyh nk bgga diri sgt lahh.. cantik ke, hensem ke, kaya ke, bijak ke, whatsoever lah, tu bukan tiket utk masuk Syurga jugak.

ekabukanmakcikkau. said...

tapi wa jeles tahap sampah lah dekat orang yg ada galaxy wa caka lu tu . kiut gila kot enset tu . *sedihhhh sebab takdek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...