Wednesday, January 11, 2012

kawan bukan sahabat okey!


 jika sahabat sayang kau, dia akan buat kau meratap, dan jika sahabat benci kau, dia akan buat kau ketawa!
 bila kau inginkan seseorang untuk jadi sahabat kau, buatlah dia marah dan suruh orang lain tanya dia tentang diri kau dan rahsia kau, jika dia katakan yang baik baik dan merahsiakan rahsia kau, maka ambik lah dia jadi sahabat!
 sahabat sejati adalah orang yang dapat berkata kata benar dengan kau, bukan orang yang dapat membenarkan kata kata kau.
 uji sahabat sahabat kau dengan kepapaan kau dan kesusahan kau, kekayaan dapat menarik sahabat dan kemiskinan menjadi penolaknya.
 sahabat yang celaka sentiasa melalaikan kita, tetapi seteru celaka itu akan selalu mengingatkan kita.
 anjing yang garang itu lebih baik dari sahabat yang jahat kerana bersahabat dgn org jahat itu ibarat naik perahu di laut, memang kite selamat dari tenggelam tp kite akn sentiasa rasa takut.
sahabat sering menjadi musuh. so berhati-hati pilih sahabt. bermusuh dgn org yang berakal lebih baik dari bersahabat dengan org bodoh.
apabila kita berdepan dengan kesusahan dan kepayahan, di situlah kite dapat kesan siapa kawan dan siapa lawan.
jika inginkan sahabat, sempurnakan diri kau dulu untuk jadi sahabat pada orang lain.
sahabat memang suka pada kau, tapi bukan tiap tiap orang yang suka kau tu sahabat kau.
bila kau rasa diri kau besar, kau lupa salah kau, dan cuma sahabat yang setia yang sanggup membuka mata kau.


sahabat sejati bukan senang nk dpt, org kata cari sorg sahabt lebih susah dr cari seribu musuh, walaupn sntiasa bersama, tido bersama, mkn bersama tapi tak bererti dia sahabat. masa kita susah dan dlm kepayahan barulah kita dapat kesan siapa sahabat kita yg sebenarnya. boleh ke dia bersusah dgn aku, boleh ke dia rasa derita aku, boleh ke dia tanggung sakit aku. semua tu tak dapat di jawab.

keburukan aku, aib aku, cacat cela aku, boleh ke dia rahsiakan. selamat ke? kalo hari hari dia ceritakan hal orang lain pada ak, sure ke dia tak ceritakan hal aku pada org lain? walaupun kau cite hal aku pada keluarga kau sendiri tapi aku tetap tak relakan itu.

senyum kau, tawa kau, pelukan kau. boleh percaya ke semua tu? memang aku tak harapkan perfect dari kau, tapi cukup lah untuk kau berada di belakang aku bila aku jatuh, bukan tikam dari arah belakang. kalo nak tikam sangat, ambik pisau kat dapur dan tikam depan depan.. slow slow sudah.

sahabt msti  saling mnghormati dn mnghargai, mmg la kdg2 aku kepala bengong skit, kene pulak time bndera merah naik, kau pun sama..tapi kite saling mnghormati, kau faham aku dan aku faham kau. jgn pulak kau tak puas hati pstu p cite kt org lain, kuang ajar!. manusia pling lemah ni mnusia yg xde sahabat, tp yg lebih lemah dri tu adlah manusia yg sia siakn sahabat. kau nak?
 
entri ni ditujukan pada semua kawan kawan aku walau di mana kau berada. kalo kau ramai sahabat bersyukurlah! sebab ramai org yg hrgai dan mnjaga kau, itu tndanya hrga dirimu mahal.tapi ingat! bukan semua kawan kau tu sahabat kau. 



ps/  aku selalu berasingan jauh dan ku biarkan mulut celaka mu. kan ku tunggu kebenaran di tentukan padaku dan padamu, setuju??


14 comments:

ieyza afieyna said...

happy je tgk pic2 akk bersama kwn2..hurm...


im alone.. -_-

Woofer Storm said...

bersahabat ini tidak semestinya berkekalan.,mungkin bisa menjadi musuh..

#musuh pun tidak mustahil menjadi sahabat..selamat malam^^

Pendamba Mawar said...

padamu siapa diriku??

kim heeruul said...

semoga hubungan persahabatan lu kekal..amin.. =)

fierul said...

ermm takut nk berkawan .
apatah lagi bersahabat ..
better kawan biasa je dari berkawan tlampau baik ..

byk risikonye . sebab rambt sme htam tapi hati lain lain ..

widiea azira said...

ieyza..kwn kakak yg buat kakak heppy.

xmo alone2 okey..kakak pn kwn ieyza kan kan kan

widiea azira said...

woofer kbykn musuh sy dh jd kwn sy

widiea azira said...

pm..awk kan doraemon sy!!!!!!!

widiea azira said...

kim..amin...

widiea azira said...

fierul..btul sgt2..kwn bese2 sudah

LelakiSemalam said...

ada masanya nanti berkawan dgn org bodoh lebih mulia...

TiraPengemis said...

gmbr yg teeeeeeeet tue sape? bleh ngorat x? hahahhaa

COOL RC STORE said...

saya baru menjadi gengster sekolah ;)

Woofer Storm said...

hai shbat,selamat malam..

#bagus tu,pandai buat mereka benci menjadi sayang^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...